• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad är en rimlig ränta på samlingslån med mina förutsättningar

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 003
Mottagna reaktioner
320
Poäng
517
Förstår, frågan är hur länge och vad man ska ligga på i uc score? Tänker med min inkomst samt att kunna flytta 1,2mkr i pension till dem gör att jag har bra möjligheter tidigare. Säg att skulle jag få lån 500 000kr hos dem och de har min pension på 1,2mkr hos sig då kommer jag i deras system ligga + 700 000kr. Såg nämligen min kundbild på Swedbank där det står - utlånat och + inlånat =.
Bara 1 % av 500000 är 5000,därför måste du vänta bättre uc för att få så bra ränta som möjligt tycker jag, kan du inte vänta att du har 3 eller 4 ff?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Henke054

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Bara 1 % av 500000 är 5000,därför måste du vänta bättre uc för att få så bra ränta som möjligt tycker jag, kan du inte vänta att du har 3 eller 4
Kan vänta har i mars 5 kvar. Men samtidigt vore intressant ta dialog med Nordea för att se hur de ställer sig till hygglig inkomst samt flytta över pensionen. Borde ändå vara attraktiv. Vet att dom som premiumkund gör så klart UC men också en manuell bedömning. Är idag premium kund på Swedbank så ska även ta dialog med dem i feb. Har haft ett lån på 500 000 som är nere på 195 000 nu så kanske man kan utöka det med 500 000. Går ju att spela ut dem och säga jag fått erbjudande på Nordea :) Annars tappar dom ju mig som bra kund samt 1,2 mer i pensionspengar.
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 003
Mottagna reaktioner
320
Poäng
517
Kan vänta har i mars 5 kvar. Men samtidigt vore intressant ta dialog med Nordea för att se hur de ställer sig till hygglig inkomst samt flytta över pensionen. Borde ändå vara attraktiv. Vet att dom som premiumkund gör så klart UC men också en manuell bedömning. Är idag premium kund på Swedbank så ska även ta dialog med dem i feb. Har haft ett lån på 500 000 som är nere på 195 000 nu så kanske man kan utöka det med 500 000. Går ju att spela ut dem och säga jag fått erbjudande på Nordea :) Annars tappar dom ju mig som bra kund samt 1,2 mer i pensionspengar.
Det är bara att försöka
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
629
Mottagna reaktioner
720
Poäng
647
Man kan ju ta en kreditupplysning på sig själv hos UC, och sedan be Nordea använda det fram tills dess att de bestämt sig för att låna ut pengar. Då vill de nog ta en egen kreditupplysning. Men man kan ju be dem vänta och basera en diskussion med dem på din egna kreditupplysning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp